Obchodné podmienky

 

PREVÁDZKOVATEĽ
Prevádzkovateľom týchto webových stránok, ktorý spracúva Vaše osobné údaje, je spoločnosť
PyroKomplex, s.r.o., so sídlom Vodárenská 5505/5, 029 01 Námestovo, IČO: 36 421 901, zapísaná v
Obchodnom registri Okresného súdu Žilina odd. Sro, vložka č.15336/L (ďalej len „Prevádzkovateľ“).
Nakupovanie tovaru na našich internetových stránkach môžu uskutočniť právnické aj fyzické osoby za
predpokladu dodržania nižšie uvedených pravidiel.
Objednávka
1. Spotrebiteľ objednáva výrobky a služby predávajúceho prostredníctvom obchodného systému na
www.hasiace.sk písomnou formou:
e-mailom (vrátane objednávky cez e-shop) a poštou. V prípade výpadku systému alebo inej závady je
možné vykonať objednávku aj e-mailom alebo
telefonicky
Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so zákonom č. 108/2000 Z.z. v znení
neskorších zmien a predpisov chápaná
ako zmluva uzavieraná na diaľku.
2. Pri každej objednávke musí spotrebiteľ uviesť meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu,
telefónne a faxové číslo, e-mail; fyzická a právnická
osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov tovaru, popis tovaru, počet kusov, dátum vystavenia
objednávky, (objednávka prostredníctvom e-shopu
tieto podmienky spĺňa automaticky).
Tieto údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z.z. použité iba v rámci
obchodného vzťahu medzi predávajúcim a spotrebiteľom
a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru).
3. Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho a vtedy
zároveň vzniká obchodný vzťah medzi predávajúcim
a spotrebiteľom. Najneskôr do 24 hodín ( v pracovné dni) sa predávajúci skontaktuje so
spotrebiteľom. Overí objednávku, spôsob dopravy a oznámi možnú
dodaciu dobu, alebo termín odberu, konečnú cenu a spôsob úhrady. Od tohto termínu je objednávka
pre spotrebiteľa záväzná.
4. Spotrebiteľ má právo stornovať objednávku bez poplatku, a to iba v deň prvého kontaktovania
predávajúceho so spotrebiteľom, t.j v deň, kedy sa overuje
objednávka u spotrebiteľa. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou (faxom, e-
mailom). Potvrdenie stornovania oznámi predávajúci
spotrebiteľovi tiež výlučne písomnou formou. Písomná forma sa vyžaduje z dôvodu doložiteľného
dokladu storna pre predávajúceho a zastavenie
vybavovania objednávky.
I. Dodacie lehoty
1. Dodacie lehoty sú pre rôzne druhy produktov rôzne. Termín dodávky alebo odberu tovaru bude
vždy oznámený spotrebiteľovi pri overovaní objednávky.
2. Vo všeobecnosti je termín dodávky alebo odberu tovaru od 7 do 30 dní od dátumu overenia
objednávky.

3. Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré druhy tovarov nie sú skladom, a nie sú k dispozícii ani u
výrobcov a dovozcov môže byť dodacia lehota dlhšia.
II. Cena, platobné podmienky a prepravné
1. Cena produktu je stanovená cenníkom predávajúceho. Ceny uvedené v cenníku môžu podliehať
zmenám i bez predchádzajúceho ohlásenia.
Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov, dovozcov a pod..
Platná cena produktu bude vždy oznámená pri overovaní objednávky.
2. Spotrebiteľ uhrádza platbu v hotovosti, dobierkou, prevodom/vkladom na účet predávajúceho.
3. Pri odovzdávaní produktu platí spotrebiteľ cenu za produkt + dopravné a prípadne cenu dobierky.
4. Spôsob dopravy si volí spotrebiteľ sám cez formulár objednávky v e-shope alebo pri inom spôsobe
komunikácie.
Spotrebiteľ si môže zvoliť spôsob dopravy, a to:
a)   Doprava Slovenskou poštou
b)   Kuriérom
c)   osobný odber na predajni v Námestove
5. Výška nákladov na dopravu bude vždy oznámená spotrebiteľovi pri overovaní objednávky,
prípadne predávajúci odporučí spotrebiteľovi
lacnejší variant dopravy.
III. Preberanie tovaru
1. Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.
2. Pri preberaní produktu je spotrebiteľ povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť
zásielky.
Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená, spotrebiteľ nie je povinný prevziať zásielku od doručovateľa.
3. Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke práva k produktom až uhradením plnej ceny a ďalších peňažných
čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku
na účet predávajúceho. Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na spotrebiteľa, ktorý
má produkt v držbe, má spotrebiteľ všetky povinnosti
uschovateľa veci a je povinný produkty a služby na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich
tak, aby boli za každých okolností identifikovateľné
ako produkt predávajúceho.
4. Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za produkty a
služby, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k produktu
a služby ešte neprešlo na spotrebiteľa.
5. Nebezpečenstvo škody na produktoch prechádza na spotrebiteľa momentom prevzatia
spotrebiteľom alebo jeho splnomocnencom.
IV. Odstúpenie od zmluvy
1. Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 pracovných dní odo dňa
prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť
uskutočnené písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii produktu,
spotrebiteľa a predávajúceho. Náklady na vrátenie produktu znáša spotrebiteľ.

Produkt nesmie byť poškodený, používaný, spolu s produktom musí spotrebiteľ odovzdať všetky
dokumenty týkajúce
sa predmetného produktu (návod na obsluhu, záručný list, doklad o nadobudnutí a pod.), ktoré
obdržal pri jeho kúpe.
Produkt sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný produkt sa neprijíma a vracia späť.
Formulár na odstúpenie od zmluvy nájdete tu
3. Pri dodržaní vyššie uvedených povinností spotrebiteľa, predávajúci prevezme tovar späť a do 14
dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy cenu zaplatenú za produkt
alebo za službu alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil za produkt alebo službu vráti
spotrebiteľovi vopred dohodnutým spôsobom späť.
4. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku najmä v nasledovných prípadoch:
a)   ak ide o zmluvu, ktorej súčasťou je aj poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom
spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy
b)   ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj produktu alebo služieb, ktorých cena závisí od
pohybu cien na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť
c)   ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj produktu zhotoveného podľa osobitých požiadaviek
spotrebiteľa alebo produktu určeného osobitne pre jedného
spotrebiteľa alebo produktu, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť.
5. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť ak:
a)   produkt sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať
b)   zmenila sa cena dodávateľa produktu
c)   vystavená cena produktu bola chybná
V. Poučenie o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru podľa:
§ 622 Občianskeho zákonníka
(1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne
odstránená, Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
(2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len
súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na
cenu tovaru alebo závažnosť vady.
(3) predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to
kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti
§ 623 Občianskeho zákonníka
(1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako
vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva
prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné
vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
(2) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
VI. Záruka a servis
1. Konkrétne záručné a servisné podmienky sú uvedené v príslušných záručných listoch vybraných
produktov, ktoré spotrebiteľ obdrží pri kúpe produktu.
2. Vo všeobecnosti, pokiaľ v záručných listoch nie je uvedené inak, je záručná doba pre plnenie
spotrebiteľských zmlúv stanovená na minimálne 24 mesiacov

alebo zhora ohraničená dátumom spotreby produktu. Spotrebiteľom je osoba, ktorá pri uzatváraní a
plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej
obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Reklamovať je možné len produkt zakúpený a zaplatený
u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je spotrebiteľ povinný
doručiť (pokiaľ to charakter produktu umožňuje – zastavaný produkt) reklamovaný produkt čistý,
mechanicky nepoškodený, vrátane manuálov,
záručného listu, faktúry alebo iného dokladu o zaplatení produktu predávajúcemu. Pri uplatnení
reklamácie sa spotrebiteľ riadi pokynmi uvedenými v záručnom liste.
3. Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým poškodením výrobku,
prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach, neodbornou
montážou, nedodržaním príslušných noriem zo strany spotrebiteľa alebo osoby, ktorá spotrebiteľovi
montáž vykonávala, alebo ak bol prevedený zásah do výrobku
inou než oprávnenou osobou. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a
nesprávnym zaobchádzaním.
4. V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča spotrebiteľovi telefonicky oznámiť
predávajúcemu, že daný produkt vykazuje chybu a akým spôsobom sa prejavila.
Na základe týchto informácií sa odporučí spotrebiteľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.
VII. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov (391/2015 Z. z.)
1. Právne vzťahy, ktoré vzniknú medzi predávajúcim a kupujúcim v súvislosti s uzatvorením
zmluvného vzťahu sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
2. V prípade vzniku sporu medzi predávajúcim a spotrebiteľom, je spotrebiteľ oprávnený obrátiť sa na
predávajúceho so žiadosťou o nápravu. V prípade, ak nie je spotrebiteľ spokojný so spôsobom
vybavenia reklamácie, alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, môže sa
spotrebiteľ obrátiť so žiadosťou o nápravu a to; elektronickou poštou na e-mail:
info@pyrokomplex.sk, alebo poštou na adresu predávajúceho. Pokiaľ predávajúci na žiadosť od
spotrebiteľa neodpovedal do 30 dní od dňa jej odoslania, alebo ak odpovedal zamietavo, spotrebiteľ
má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov (ďalej ARS). Podmienky ARS upravuje
zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
3. Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie ARS na príslušný subjekt ARS, ktorý je zapísaný v zozname
vedenom na Ministerstve hospodárstva SR;
alebo priamo – Slovenská obchodná inšpekcia:
http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
4. Právo voľby subjektov ARS má spotrebiteľ.
5. ARS rozlišuje návrh zákona aj situácie, kedy je odmietnutie návrhu pre subjekt nie povinnosťou, ale
možnosťou, a to z dôvodu aby bol ponechaná priestor pre vznik subjektov alternatívneho riešenia
sporov, ktoré prijmú na riešenie aj spory, ktoré sú napríklad nižšej hodnoty ako 20 eur. Ide o
taxatívne vymedzené prípady, kedy spotrebiteľ podal návrh po uplynutí ročnej lehoty, ak sa
spotrebiteľ nepokúsil vyriešiť spor priamou komunikáciou s predávajúcim, alebo ak ide o spory s
nízkou hodnotou neprevyšujúcou sumu 20 eur.
Subjekt alternatívneho riešenia sporov bude môcť v zmysle § 13 ods. 4 písm. d) odmietnuť aj návrh,
ktorý bol už predtým v rámci jeho právomoci riešený napríklad štandardným postupom vybavovania
podnetu alebo akejkoľvek inej žiadosti, pričom spotrebiteľ bol o výsledku riadne informovaný a
opakované konanie v tej istej záležitosti by bolo podľa posúdenia subjektu (a znalosti veci z

predchádzajúceho konania) zjavne neúčelné. Samostatným dôvodom na odmietnutie je nemožnosť
riešenia sporu z dôvodu, že by subjekt alternatívneho riešenia sporu musel vyvinúť neprimerané
úsilie.
Predmetné ustanovenie smeruje k prípadom príliš náročným na vyriešenie formou alternatívneho
riešenia sporu, a to z dôvodu náročného dokazovania, právnej náročnosti, vysokých nákladov
(alternatívne riešenia sporov je bezodplatné alebo dostupné len za symbolický poplatok). Takéto
prípady zo svojej povahy patria skôr do rozhodovacej právomoci súdov.
6. Ustanovenie upravuje možné spôsoby ukončenia alternatívneho riešenia sporu a určuje okamih,
kedy k takémuto ukončeniu došlo. Cieľom celého postupu je predovšetkým ukončenie sporu na
základe uzavretia dohody o vyriešení sporu, ktorú uzavierajú strany sporu. Alternatívou voči tomuto
spôsobu ukončenia sporu je vydanie stanoviska, ktoré sa vydáva v prípade, ak k dohode nedôjde a sú
splnené predpoklady uvedené v § 18. Spor môže byť ukončený aj odložením návrhu, v prípade, že
riešeniu sporu bráni niektorá z taxatívne vymedzených prekážok. Prirodzeným ukončením riešenia
sporu je smrť, vyhlásenie za mŕtveho alebo zánik strany sporu bez právneho nástupcu. Uplynutie 90
dňovej (prípadne dodatočne určenej) lehoty na vyriešenie sporu je dôvodom na ukončenie sporu
predovšetkým v záujme predchádzania prieťahom v riešení sporu. Vyčiarknutie subjektu
alternatívneho riešenia sporu zo zoznamu ja faktickou prekážkou jeho ďalšieho riešenia. Z tohto
dôvodu sa okamih vyčiarknutia považuje za ukončenie riešenia sporu. Subjekt alternatívneho riešenia
sporov je povinný strany sporu o ukončení alternatívneho riešenia sporu informovať a v prípade
vyčiarknutia im vrátiť všetky doklady, ktoré mu odovzdali.
7. Náklady alternatívneho riešenia sporov predstavujú predovšetkým úhrady za materiálne
prostriedky použité v súvislosti s riešením sporu a účelne vynaložené náklady na prejednanie veci. V
prípade orgánov alternatívneho riešenia sporov sa nijaké z týchto úhrad a nákladov pre spotrebiteľov
neúčtujú a riešenie sporu je tak zo zákona bezplatné.
Oprávnené právnické osoby zapísané v zozname môžu vopred vo svojich pravidlách postupu určiť a
na svojom webovom sídle uverejniť informáciu, či budú spory riešiť bezplatne, alebo budú
spotrebiteľom účtovať poplatok. Poplatok však nesmie presiahnuť sumu päť eur s DPH. Tento
poplatok však predstavuje jedinú inkasnú povinnosť, ktorú je možné na spotrebiteľa preniesť.
Akékoľvek iné úhrady, vrátane hradenia nákladov subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktoré
vynaložil v súvislosti s riešením sporu, sú zakázané.
VIII. Ochrana osobných údajov (GDPR)
Identifikácia predávajúceho ako prevádzkovateľa osobných údajov: PYROKOMPLEX, s.r.o.,
Vodárenská 5505/5, 029 01 Námestovo, IČO: 36 421 901.
Predávajúci vyhlasuje, že pri spracúvaní osobných údajov spotrebiteľa postupuje v súlade
so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
(ďalej ako „ZOOU“) a Nariadením (EÚ)  2016/679 (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej ako
„GDPR“), a že so zreteľom na najnovšie poznatky, na náklady na vykonanie opatrení, na povahu,
rozsah, kontext a účel spracúvania osobných údajov a na riziká s rôznou  pravdepodobnosťou a
závažnosťou pre práva fyzických osôb prijal primerané technické a organizačné opatrenia na zaistenie
úrovne bezpečnosti primeranej tomuto riziku.
Pri uzatváraní kúpnych zmlúv spracúva predávajúci osobné údaje spotrebiteľa na právnom základe v
zmysle ustanovenia § 13 ods. 1 písm. b) ZOOU, nakoľko spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné
na plnenie kúpnej zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je spotrebiteľ ako dotknutá osoba, alebo na
vykonanie opatrenia pred uzatvorením kúpnej zmluvy na základe žiadosti spotrebiteľa ako dotknutej
osoby a je teda nevyhnutné na plnenie záväzkov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, a to najmä pri

vystavení faktúry, kontaktovaní spotrebiteľa v súvislosti s vybavovaním jeho objednávky a doručení
objednaného tovaru.
Predávajúci spracúva osobné údaje spotrebiteľa v rozsahu: meno, priezvisko, titul, e-mailová adresa,
adresa dodania, kontaktné telefónne číslo, ďalšie údaje dotknutej osoby, ktorých spracúvanie je
dôvodné na dosiahnutie účelu spracúvania v súlade s platnými právnymi predpismi na ochranu
osobných údajov. Predávajúci spracúva osobné údaje spotrebiteľa po dobu určitú a to do splnenia
účelu spracúvania osobných údajov spotrebiteľa. Prevádzkovateľ archivuje Vaše osobné údaje po
dobu určenú zákonom. Následne budú všetky osobné údaje zlikvidované.
IX. Záverečné ustanovenia
1. Predávajúci má právo podľa charakteru objednaných produktov vyzvať spotrebiteľa k osobnej
prehliadke a osobnému odberu produktu (vzťahuje sa hlavne na finančne
náročnejší produkt, alebo náročnejší z hľadiska objemu alebo hmotnosti). V týchto prípadoch bude
spotrebiteľ kontaktovaný a bude s ním dohodnutý ďalší postup.
Pokiaľ spotrebiteľ už uhradil kúpnu cenu, bude mu táto čiastka prevedená späť, pokiaľ sa nedohodnú
inak.
2. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje spotrebiteľa.
Spotrebiteľ má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať.
3. Spotrebiteľ prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito
všeobecnými podmienkami a reklamačným poriadkom a že s nimi súhlasí.
Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá spotrebiteľovi za ušlý zisk,
stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku
nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom
splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi
predávajúcim a spotrebiteľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej
republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné,
a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného
ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
Práva spotrebiteľa vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa č.
634/1992 Zb. v znení neskorších zmien a predpisov a zákona
o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji č. 108/2000 Z.z v znení
neskorších zmien a predpisov, zostávajú týmito podmienkami nedotknuté.
Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia
týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami
Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.
4. Predávajúci a spotrebiteľ sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, faxovú
(vrátane ručne vypísanej objednávky), elektronickú formu komunikácie,
najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe
zmluvné strany.
Tieto Obchodné podmienky vstupujú do platnosti 01. 09. 2012.

Diskusia (0)

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole: